Українська дослiдницька компанiя GfK Ukraine повiдомляє результати сьомої хвилi загальнонацiонального регулярного дослiдження ринку банкiвських послуг для фiзичних осiб (серпень 2006).
• Трiйка лiдерiв за знанням та кiлькiстю клiєнтiв на ринку фiзичних осiб залишається незмiнною: Аваль, Ощадбанк, Приватбанк. Порiвняно з конкурентами у Приватбанка спостерiгається краща динамiка рiвня знання та кiлькостi клiєнтiв.
• На третє мiсце за потенцiалом пiсля Авалю та Приватбанку в першому пiврiччi 2006 року вийшов Райффайзнбанк.
• У першому пiврiччi серед фiзичних осiб зросла як кiлькiсть користувачiв банкiвських послуг, так i iнтенсивнiсть користування цими послугами.
• Найбiльш стрiмко зростало кредитування на купiвлю побутових товарiв.
У першому пiврiччi 2006 року спостерiгалося зростання рiвня знання майже всiх великих банкiв. Лiдерами за рiвнем знання залишаються "Аваль" (62% опитаних), "Приватбанк" (61%) i "Ощадбанк" (59%), помiтно випереджаючи iншi банки. Рiвень знання "Приватбанку" вирiс найпомiтнiше - з 55% у другому пiврiччi 2005 року до 61% у першому пiврiччi 2006 року.
Лiдером за кiлькiстю клiєнтiв залишається "Ощадбанк" (35% опитаних). На другому мiсцi за кiлькiстю клiєнтiв - "Приватбанк" (22%), який за пiвроку найпомiтнiше серед усiх банкiв збiльшив кiлькiсть клiєнтiв (з 19% в другому пiврiччi 2005 року до 22% у першому пiврiччi 2006 року). На третьому залишається "Аваль" (13%).
В порiвняннi з попередньою хвилею дещо збiльшилась частка тих, хто користується банкiвськими послугами бiльше, нiж в одному банку. Вона зросла iз 32% користувачiв банкiвських послуг у другому пiврiччi 2005 року до 34% у першому пiврiччi 2006.
"Аваль" залишається банком з найвищим потенцiалом залучення нових клiєнтiв (10,5% опитаних). На другому мiсцi за кiлькiстю потенцiйних клiєнтiв - "Приватбанк" (8,6%). (Потенцiал банку - це тi респонденти, якi вважають його привабливим, але не є його клiєнтами).
На третє мiсце з п'ятого за кiлькiстю потенцiйних клiєнтiв вийшов "Райффайзенбанк". Банк залишається лiдером за значенням iндексу потенцiалу - частка потенцiйних клiєнтiв банку (3,1%) в 5 разiв перевищує їх нинiшню кiлькiсть (0,6%).
В першому пiврiччi 2006 року, в порiвняннi з другим пiврiччям 2005 року, зросло користування майже всiма послугами.
Трьома найпопулярнiшими послугами залишаються здiйснення платежiв (75,3% опитаних), поточний рахунок (включно з картковими рахунками) (41,4%) та пластикова картка (35,1%). Користування пластиковими картками зросло з 30,7% у другому пiврiччi 2005 року до 35,1% у першому пiврiччi 2006 року.
На четверте мiсце з шостого за рiвнем користування вийшли кредити для придбання побутових товарiв (10,2%). Користування цiєю послугою зросло майже в 2 рази в порiвняннi з другим пiврiччям 2005 року (з 5,7% до 10,2%).
Iнтенсивнiсть користування послугами також помiтно зросла: частка тих, хто користується тiльки однiєю послугою, зменшилась i вiдповiдно зросла частка тих, хто користується 2 i бiльше послугами - з 44% опитаних у другому пiврiччi 2005 до 50% опитаних у першому пiврiччi 2006.
Регулярне дослiдження ринку фiнансових послуг для фiзичних осiб спирається на данi особистого опитування 4990 осiб у вiцi старше 18 рокiв за загальнонацiональною репрезентативною вибiркою. Опитування проведене у два етапи з 13 сiчня по 14 лютого та з 7 квiтня по 11 травня 2006 року. Наступну хвилю дослiдження заплановано провести восени 2006 року.
Довiдка: GfK Ukraine - українська дослiдницька компанiя, яка пропонує повний перелiк послуг з опитувань та дослiджень ринкiв в Українi, Молдовi та Бєларусi.
GfK Ukraine входить до мiжнародної дослiдницької мережi GfK Group, яка об'єднує бiльше 130 компанiй у 67 країнах свiту.