Факторинг може врятувати торговельні мережі від кризи неплатежів

Факторинг може допомогти торговельним мережам вирішити проблему нестачі обігових коштів.

Что такое факторинг и зачем он нуженПро це розповіли учасники круглого столу «Факторинг: як відновити обіговий капітал без залучення кредитів», проведеного «Фінансовим клубом».

«Якщо до війни бізнес працював із відстроченням платежу, то зараз багато постачальників відмовляються постачати продукцію з відстроченням платежу, а навпаки – вимагають передоплати. Їх можна зрозуміти – зараз як ніколи треба зберегти свою ліквідність. І вони не готові очікувати платежу по кілька місяців», – каже керівниця відділу факторингу банку ПУМБ Людмила Бельдинська.

Але проблеми є і у дебіторів. «З іншого боку є покупці – великі торгові мережі або виробничі компанії, які втратили значну кількість своїх складів, магазинів, готової продукції. Їм дуже важко оплатити отримані раніше товари, які вони ще й не змогли реалізувати, як правило, і при цьому почати працювати з передоплатою. Бо в них виникає значний розрив ліквідності. І в такому випадку факторинг – це досить дієвий механізм, щоб зберегти оборотний капітал компанії. Покупці можуть надалі працювати з відстроченням платежу, а постачальники отримують фінансування практично відразу по факту поставки товару», – називає головну перевагу факторингу Людмила Бельдинська.

Банк при ухваленні рішення аналізує фінансовий стан покупця, а це, як правило, великий бізнес. «І він хоча й зазнав втрат, але все ж таки запас фінансової стійкості у нього більший, ніж в компаній малого і середнього бізнесу», – вважає представниця ПУМБ. «Факторинг – це бланкове фінансування. І в ньому не потрібна застава. А зараз в умовах війни це теж дуже важливо», – додала вона ще одну перевагу.

Вести бізнес зараз складно усім сторонам угоди. «Ми продовжуємо фінансувати, незважаючи на те що ситуація в Україні складна. Багато постачальників не готові надавати відтермінування платежу в умовах війни, – каже начальниця відділу факторингового фінансування ОТП Банку Ліна Заіка. – Ми працюємо здебільшого з факторингом з регресом. Постачальники розуміють, що мережа-покупець може бути досить сильною, досить стійкою, мати запас ліквідності. Але проблеми у мережі можуть виникнути будь-якого дня і будь-якої миті. Тому зараз більшість продавців працює з передплатою».

ДОСТУП К ФИНАНСОВЫМ РЫНКАМ И АНАЛИТИКЕ В РЕЖИМЕ ОНЛАЙН
зарегистрируйтесь и получите 7 дней бесплатно
Регистрация
asd