Згідно з інформацією, яку навів на черговому засіданні Консультаційно експертної ради ДКЦПФР голова КЕР Микола Бурмака, наприкінці минулого року ДКЦПФР прийняла у першому читанні Положення про функціонування фондових бірж та направило його на погодження до Держкомпідприємництва. Після звернення до Комітету ПФТС він відмовив Комісії у погодженні цього документа. Поряд із цим, днями ДКЦПФР прийняла у першому читанні Положення про функціонування торговельно-інформаційних систем, яке буде оприлюднене й також направлене до Держкомпідприємництва. Крім того, зараз опрацьовуються Ліцензійні умови провадження професійної діяльності на ринку цінних паперів - діяльності з організації торгівлі на ринку цінних паперів. Пан Бурмака зауважив, що сьогодні український фондовий ринок є досить слабким. Він перебуває на одному з останніх місць у Європі за рівнем організаційної структури. Учасники ринку спільно з державним регулятором мають об’єднати зусилля щодо його розвитку. При цьому необхідно враховувати, що у розвинених країнах ринки цінних паперів будувалися на основі фондових бірж, а не торговельно-інформаційних систем.
На засіданні Ради були оприлюднені пропозиції ПФТС, яка пропонує рекомендувати Комісії прийняти єдине Положення про функціонування організаційно оформлених ринків цінних паперів, об’єднавши Положення про функціонування фондових бірж і Положення про функціонування торговельно-інформаційних систем, встановивши єдині стандарти та правила діяльності організаторів торгівлі на ринку цінних паперів. На думку члена КЕР Михайло Ройка, на фондових біржах ще кілька років не буде реального ринку цінних паперів. В такій ситуації недоцільно руйнувати існуючий ринок ПФТС. До питання технологій ринку цінних паперів треба підходити досить обережно, особливо в умовах, коли ринок знаходиться на підйомі. В Україні необхідно побудувати фондовий ринок, де формуватимуться реальні ринкові ціни й функціонуватиме механізм “поставка проти платежу”. В свою чергу, на думку члена КЕР Андрія Казакова, основною проблемою сьогодні є досить низька частка організованого ринку, а також відсутність системи гарантій на ринку. В Україні доцільно побудувати нормальний біржовий ринок, а також позабіржовий ринок, представлений ТІС. Аналогічної позиції дотримується член КЕР Олег Андронов, який зауважив, що жодний український законодавчий акт не містить визначення ТІС. При цьому в світовій практиці не існує єдиних вимог до фондових бірж та торговельно-інформаційних систем.
Член КЕР Сергій Москвін вважає, що основним чинником при вирішенні даного питання має бути відповідальність перед інвесторами, насамперед, інвесторами ІСІ та НПФ. Для цих структур важлива не організаційно-правова форма організатора торгівлі, а надійність та ефективність ринкових механізмів. За словами члена КЕР Діани Смахтіної, дії держави, яка не враховує законних вимог фондового ринку, зокрема, щодо напрямів розвитку депозитарної системи та організаторів торгівлі, значно знижують його інвестиційну привабливість. В результаті існує небезпека відтоку з ринку крупних іноземних портфельних інвесторів. За результатами обговорення було вирішено узагальнити усі пропозиції членів КЕР та направити їх на розгляд ДКЦПФР. При цьому на наступному засіданні Ради передбачається розглянути проекти нормативних документів щодо рейтингування та ринку іпотечних облігацій.