Побоювання, що повільніше зростання у великих економіках може обмежити споживання палива, переважило ознаки відновлення попиту в Китаї, найбільшому світовому імпортері нафти.
Ф'ючерси на нафту марки Brent піднялися на 19 центів, або 0,2%, до 80,13 долара за барель о 05:02 за Гринвічем, тоді як ф'ючерси на американську нафту West Texas Intermediate (WTI) піднялися на 9 центів, або 0,1%, до 73,48 долара за барель.
Минулої п'ятниці WTI і Brent впали на 3% після того, як сильні дані про робочі місця в США викликали занепокоєння щодо того, що Федеральна резервна система продовжить підвищувати процентні ставки, що, у свою чергу, підтримало долар. Зміцнення долара зазвичай знижує попит на нафту, деноміновану в доларах, з боку покупців, які платять іншими валютами.
Хоча минулого тижня на ринку домінували побоювання рецесії, у неділю виконавчий директор Міжнародного енергетичного агентства (МЕА) Фатіх Біроль підкреслив, що відновлення Китаю залишається ключовим фактором зростання цін на нафту.
МЕА очікує, що половина світового зростання попиту на нафту в цьому році припадатиме на Китай, де, за словами Бірола, зростає попит на авіаційне паливо.
За його словами, залежно від того, наскільки сильним буде це відновлення, Організації країн-експортерів нафти (ОПЕК) і союзникам, які разом називаються ОПЕК+, можливо, доведеться переглянути своє рішення скоротити видобуток на 2 мільйони барелів на день до 2023 року.
«Якщо попит зросте дуже сильно, якщо китайська економіка відновиться, тоді, на мій погляд, країнам ОПЕК+ необхідно буде переглянути свою політику (виробництва), - сказав Бірол Reuters на полях конференції в Індії.
Однак вищі процентні ставки стримують подальше зростання цін, оскільки вони, ймовірно, обмежать економічне зростання та зростання попиту на паливо, кажуть аналітики.
«Ми поки що не бачимо серйозних доказів відновлення внутрішнього попиту в Китаї, хоча показники мобільності є обнадійливими. Отже, занепокоєння щодо циклів підвищення процентних ставок центральними банками та вищих процентних ставок залишається ключовим гальмом для цін на нафту після падіння понад 7 % минулого тижня", - сказав Сувро Сакар, провідний аналітик з енергетики DBS Bank.
«Не відразу інтуїтивно зрозуміло, що хороші дані про робочі місця спричинять крах цін на нафту, але такі примхи ринку зараз».
Цінові обмеження на російську продукцію також набули чинності в неділю: Велика сімка (G7), Європейський Союз і Австралія домовилися про обмеження в 100 доларів за барель на дизель та інші продукти, які торгуються з премією до сирої нафти, і 45 доларів за барель на продукти, які продаються зі знижкою, наприклад, мазут.
«На даний момент ринок очікує, що країни, що не входять до ЄС, збільшать імпорт очищеної російської сирої нафти, таким чином створюючи незначні перебої в загальних поставках», - сказали аналітики ANZ у повідомленні для клієнтів.
«Тим не менш, постійне обмеження поставок ОПЕК має підтримувати ринок у напруженому стані», - сказали вони.
Міністр енергетики Саудівської Аравії також попередив минулих вихідних, що санкції та недостатні інвестиції в енергетичний сектор можуть призвести до дефіциту енергоносіїв.