Банки готують "кризові протоколи" на наступну зиму. Про це UBR.ua розповів директор департаменту роздрібного бізнесу банку "Глобус" Дмитро Замотаєв.
Він зазначив, що протягом наступних 3-4 місяців переважна більшість комерційних банків продовжить вдосконалювати дистанційні канали продажу банківських продуктів, які чудово себе зарекомендували в 2020-2021 роках під час ковідних обмежень та від початку широкомасштабної військової агресії рф.
"Нині дедалі більше продуктів переводиться в онлайн, тож для клієнтів вже став нормою не лише дистанційний вибір банку, але й відкриття будь-яких рахунків, розміщення депозиту тощо. А на прикладі державної програми доступної іпотеки "єОселя" стало зрозуміло, що навіть найбільш складні банківські продукти можна перевести в онлайн, і ці напрацювання мають найближчим часом з'явитися в персональних банківських додатках", – розповів фахівець.
Крім того, підкреслив банкір, вагомими напрямками розвитку комерційних банків стануть:
- максимальна "автономність" мережі відділень – вдосконалення систем безперебійної роботи за умов ймовірних проблем з енергопостачанням восени та взимку,
- підсилення систем кіберзахисту від можливих ворожих хакерських атак,
- вдосконалення систем безпеки клієнтів тощо.
"Банківська система вже готується до осінньо-зимового періоду. Насамперед це стосується ефективних умов роботи відділень на випадок блекаутів: створення "кризових протоколів" з переліком необхідних заходів для максимального захисту клієнтів, забезпечення відділень автономними системами живлення, опалення тощо. На вересень-жовтень комбанки вже планують тестування власних безперебійних систем з максимальним врахуванням досвіду минулої воєнної зими", – підсумував Дмитро Замотаєв.
Нагадаємо, в грудні минулого року в Україні запустили загальну мережу банківських відділень для роботи за умов блекауту.